مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان
مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان

مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان

شهید دکتر مصطفی چمران

۳۱ خرداد سالگرد شهادت سردار رشید اسلام شهید دکتر مصطفی چمران را با ذکر صلوات گرامی میداریم. 

فرمانده شجاع دسته بلال گروهان قدس

فرمانده شجاع دسته بلال گروهان قدس گردان همیشه پیروز کربلا  دوست عزیزم جناب آقای سقا لرزاده که همیشه با کلاه مشکی زیبائی که بر روی سر داشت و قد بلند و چهره زیبا و نورانیش در گردان شناخته می شد .

سقا فرمانده ای زیرک و شجاع بود و خیلی انرژی داشت . در ماموریتی که توفیق بود در پدافندی شهر خورمال عراق در کنار تپه معروف رشن با هم بودیم و حقیر از معاونت اطلاعات نیروی زمینی سپاه به لشگر هفت ولیعصر (عج)  ماموریت داشتم در کردستان زیبای عراق خاطرات جالبی دارم که برای شما نقل میکنم . 

 خاطره ای ارسالی از برادر غلامرضا نجفی 

 تصاویر رزمندگان مسجد حضرت ابوالفضل(ع) که در این منطقه عملیاتی حضور داشته اند در ادامه تماش کنید.

ادامه مطلب ...

انسان‌ها

مجموعه آثار دکتر علی شریعتیانسان‌ها

دکتر علی شریعتی انسان‌ها را به چهار دسته تقسیم کرده است:

١ـ آنانی که وقتی هستند، هستند و وقتی که نیستند هم نیستند.

عمده آدم‌ها حضورشان مبتنی به فیزیک است. تنها با لمس ابعاد جسمانی آنهاست که قابل فهم می‌شوند. بنابراین اینان تنها هویت جسمی دارند.

 

ادامه مطلب ...

شریعتی از دید بزرگان

شریعتی از دید بزرگان

   سلام  

بزرگان مملکت ما (فارغ از بحثهای سیاسی)دیدگاههای زیبایی درباره دکتر شریعتی داشتند که در بخش اول دیدگاه دکتر بهشتی را درباره دکتر شریعتی با هم میخوانیم. 

 

                     

مرحوم دکتر شریعتی خود را یکی از زاییده های درد و رنج و احساس درد و رنج می دانست.

دکتر شریعتی امتیازاتی مخصوص به خود داشت . دکتر شریعتی نسبت به سن خود ، انسانی بسیار پر مطالعه و کتاب خوان بود :

ادامه مطلب ...

زندگینامه دکتر علی شریعتی

به مناسبت ۲۹ خرداد درگذشت دکتر علی شریعتی  

 زندگینامه دکتر علی شریعتی

دکتر شریعتی‌ در سا‌ل‌ ۱۳۱۲ در خا‌نواده‌ ای‌ مذهبی‌ چشم‌ به‌ جها‌ن‌ گشود پدر او استا‌د محمد تقی‌ شریعتی‌ مردی‌ پا‌ک‌ و پا‌رسا‌ و عا‌لم‌ به‌ علوم‌ .نقلی‌ و عقلی‌ و استا‌د دانشگا‌ه‌ مشهد بود علی‌ پس‌ از گذراندن‌ دوران‌ کودکی‌ وارد دبستا‌ن‌ شد و پس‌ از شش‌ سا‌ل‌ وارد دانشسرای‌ مقدما‌تی‌ در مشهد شد. علا‌وه‌ بر خواندن‌ دروس‌ دانشسرا در کلا‌سها‌ی‌ پدرش‌ به‌ کسب‌ علم‌ می‌ پرداخت‌. معلم‌ شهید پس‌ از پا‌یا‌ن‌ تحصیلا‌ت‌ در دانشسرا به‌ آموزگا‌ری‌ پرداخت‌ و کا‌ری‌ را شروع‌ کرد که‌ در تما‌می‌ دوران‌ زندگی‌ کوتا‌هش‌ سخت‌ به‌ آن‌ شوق‌ داشت‌ و با‌ ایما‌نی‌ خا‌لص‌ با‌ تما‌می‌ وجود آنرا دنبا‌ل‌ کرد.

ادامه مطلب ...

مستند الماسی برای فریب

مستند الماسی برای فریب 
با توجه به درخواست دوستان جهت مستند(الماسی برای فریب) برآن شدیم.که فیلم های این مستند را برای دوستان در وبلاگ قراربدهیم                                                               
نفوذ اطلاعات ایران توسط محمد رضا مدحی به اپوزیسیون خارج در این مستند(الماسی برای فریب) اسنادی بسیار رسوا کننده برای اپوزیسیون و سرویس های جاسوسی غرب به نمایش گذاشته می شود.در این مستند هم نوایی ضد انقلاب منفور با پول و دلار های بیگانه و برنامه های سرویس های جاوسی غرب برای براندازی و استفاده ابزاری از اغتشاشگران به وضوح مشخص است.با هم گوشه ای از ضربه های مهلک اطلاعاتی نظام جمهوری اسلامی ایران به اپوزیسیون خارج نشین و سرویس های جاسوسی غرب را ببینیم:                          

دانلود قسمت اول

دانلود قسمت دوم

دانلود قسمت سوم

دانلود قسمت چهارم


کعبه گهواره علی است

کعبه گهواره علی است . 

 

بگذار خوش باشم به این که ”ناد علیا مظهر العجائب، تجده عونا لـک فی النوائب، کل هم و غم سینجلی، بعظمتـک یا الله، بنبوتـک یا محمد، بولایتک یا علی“… بگذار خوش باشم به این امید و آرزو که هر وقت نهج البلاغه را باز می کنم، انگار نشسته ام در مسجد کوفه و “علی” دارد برایم خطبه می خواند. همان علی که نامش با “عین” عدالت آغاز می شود و همان مسجد که سقفش آسمان است و نور را مستقیم از ستاره ها می گیرد. همان علی که “در کعبه شد پدید و به محراب گشت شهید، نازم به حسن مطلع و حسن ختام او“. همان علی که هوای دل عدالت را داشت. همان علی که منفعت خود را قربانی مصلحت اسلام می کرد. همان علی که کاخ نداشت. می خنداند یتیم ها را. روی شانه هایش سوارشان می کرد.

متن نوشته شده توسط حسین قدیانی

ادامه مطلب ...

نماز آیات

نماز آیات  

خورشید گرفتگیچهارشنبه ماه گرفت و دل ماه گرفت و آه کشید به بلندای سپهر از دست یلدای این زمین بی بصیرت پر از جور و ستم. یکی دو ساعتی سرخ شد انگار. در آستان آسمان، “خسوف” را که دیدم، مثل هر ستاره دیگری، بلند شدم نماز “آیات” بخوانم برای دختری که در بحرین، ابیات شعرش را آنان که بویی از خواجه و سعدی و ملای بومی و ملای رومی نبرده اند، دادگاهی کرده اند. آیات القرمزی الان در زندان است اما تخلصش هنوز دارد در “میدان لولو” می درخشد. آل خلیفه بنا دارد زنده به گور کند ابیات آیات را در این جاهلیت یک چشمی. “لولو” برادر “ژاله” است که در جریان انقلاب اسلامی بحرین، این یکی هم شد “شهدا”، اما شعرای بحرین به ازای هر مصرعی که برای آزادی می سرایند، باید یک سال حبس بکشند، یا برای ابد کشته شوند.  

ادامه مطلب ...

عیدی از دست آقا ابوالفضل علیه السلام

 عیدی از دست آقا ابوالفضل علیه السلام  

ایام عید بود. دقیقاً یادم نیست چه سالی، ولی آن شب مصادف شده بود با شب ولادت آقا امام رضا(ع). در سنگر بچه‌های 31 عاشورا مراسم جشنی برپا شد. آخر مراسم، نوبت من شد که بخوانم. نمی‌دانم چرا، اما دلم دامن‌گیر آقا قمر بنی‌هاشم شد. توسلی پیدا کردیم به جانب آقا. عرض کردم: ارباب! شما مزه شرمندگی رو چشیده‌اید نگذارید ما شرمنده خانواده شهدا شویم. مراسم تمام شد. صبح قرار شد پای کار برویم. از بچه‌ها پرسیدم: رمز امروز به‌نام که باشد؟ فکر می‌کردم همه می‌گویند «یا امام رضا». آخر آن روز، روز ولادت آقا بود. اما حاج آقای گنجی گفت: بگو یا اباالفضل. گفتم: امروز روز ولادت امام رضا(ع) است. ایشان گفت: دیشب به آقا متوسل شدیم.  

امروز هم به‌نام ایشان می‌رویم عیدی را از دست آقا بگیریم. یا اباالفضل را گفتیم و حرکت کردیم.

ادامه مطلب ...

برای اول مظلوم عالم

برای اول مظلوم عالم 

راز محبوبیت علی(ع)

مردم دوستی علی(ع) و علی دوستی مردم، یکدیگر را تصدیق می کنند و نشان می دهند که بزرگ، کسی است که دوستدار نیکی باشد و در راه آن شهید شود.

علی(ع)، همان شهید بزرگوار است.

در میان انسان ها، خوبی های بسیار سراغ داریم که مورد توجه و علاقه آن ها هستند، هرگاه به خیر و نیکی ستمی برسد، در واقع به همه انسان ها ستم شده است و هرگاه خیر و نیکی مورد تعظیم قرار گیرد، همه انسان ها مورد تعظیم قرار گرفته اند

ادامه مطلب ...

میـلاد با سعادت مولود کعبه امام علی(ع)

میـلاد با سعادت مولود کعبه امام علی(ع)بر شیعیان و همه محبان و رهپویان طریق علوی تبریک و تهنیت باد 

مردی می آید از تبار نور، از تبار عاشقان و شوریدگان. مردی که محمد (ص) از گل خنده های نگاه او نشاط می یابد و ابوطالب در نیمه شب های بیداری دل، با او راز دل می گوید و فاطمه بنت اسد باغ چشمانش را به روی او می گشاید تا گل شادمانی را آبشار لبخند او شکوفا کند. مردی که طلوع مهرانگیز نگاهش دیگر بار حلاوت وصال و عشق را در چشمه لایزال به جان پاکان می نوشاند و پیاله حیات عاشقان از نگاهش لبریز می شد. علی، فصیح ترین شعر حیات و زیباترین آواز آفرینش بود.

 

ادامه مطلب ...

کیمیاگری شیخ نخودکی اصفهانی

 رمز علم تبدیل مس به طلا و کیمیاگری شیخ نخودکی اصفهانی از زبان خودش  

مرحوم نخودکی می‌فرمایند :« در همین سفر در آن زمان که در صحن عتیق رضوی به تزکیه مشغول بودم، روزی پیری ناشناس بر من وارد شد و گفت: یا شیخ دوست دارم که یک اربعین، خدمتت را کمر بندم.

گفتم: مرا حاجتی نیست تا به انجام آن پردازی. گفت: اجازه ده که هر روز کوزه آب را پر کنم. به اصرار پیر تسلیم شدم!

هر روز علی الصباح به در اطاق می آمد و می‌ایستاد و با کمال ادب می‌خواست تا او را به کاری فرمان دهم و در این مدت هرگز ننشست.

ادامه مطلب ...

افلاکیان خاک نشین...

جوان بیست ساله‌ای که چشمانش هنگام دیدن نامحرم بی‌اختیار بسته می‌شود+عکس
خود ایشان می گوید: « چون بیست سال تمام چشمم را کنترل کرده بودم، چشم ترس برای من آمده بود، چنان که هر وقت می‌خواست نامحرمی وارد شود از دو دقیقه قبل خود به خود چشم هایم بسته می شد و خداوند به من منت گذاشت که چشم من بی اختیار روی هم می‌آمد و آن مشقت از من رفته بود.» 

 مطلب ارسالی از برادر روح الله دشت بزرگ

ادامه مطلب ...

دیدار اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی با رهبر انقلاب

دیدار اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز در دیدار رئیس و اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اهمیت بسیار بالای مقوله فرهنگ به عنوان هویت و شاکله معنوی یک ملت و گستره وسیع و تأثیر عمیق آن در ابعاد مختلف زندگی فردی و اجتماعی، مسئولیت شورای عالی انقلاب فرهنگی را مهم و عظیم خواندند و تأکید کردند: در عرصه تهاجم پیچیده و فراگیر فرهنگِ جبهه استکبار برضد نظام اسلامی، شورای عالی انقلاب فرهنگی همچون یک قرارگاه اصلی، وظیفه سیاستگذاری راهبردی و هدایت دستگاه‌ها و مراکز تأثیرگذار فرهنگی و بخش‌های اجرایی را برعهده دارد.
 مطلب ارسالی از برادر کاظم دشت بزرگی

ادامه مطلب ...

حدیث امام علی (ع)

حضرت علی ع می فرمایند :

دنیا برای رسیدن به آخرت آفریده شده است .نه برای رسیدن به خود ..

 

یادمان نرود زنگ تفریح دنیا همیشگی نیست .زنگ بعدی حساب داریم ...

التماس دعا

وقتی خدا به قولش عمل می‌کند

وقتی خدا به قولش عمل می‌کند  
بیشتر بچه ها غایب بودند، یا اکثرا رفته بودند به شهرها و شهرستان های خودشان یا گرفتار کارهای عید بودند اما استاد بدون هیچ تاخیری آمد سر کلاس و شروع کرد به درس دادن.

استاد خشک و مقرراتی ما خود مزیدی شده بر دشواری "صدرا"*.
بالاخره کلاس رو به پایان بود که یکی از بچه ها خیلی آرام گفت: استاد آخره سالی دیگه بسه!
استاد هم دستی به سر تهی از موی خود کشید! و عینکش را از روی چشمانش برداشت و همین طور که آن را می گذاشت روی میز خودش هم برای اولین بار روی صندلی جا گرفت.  

 مطلب ارسالی از برادر کاظم دشت بزرگی

ادامه مطلب ...

الهی نامه علامه حسن زاده آملی

الهی نامه علامه حسن زاده آملی 


الهی اگر بخواهم شرمسارم و اگر نخواهم ، گرفتار.

الهی وای بر من ، اگر دلی از من برنجد.

الهی کامم را به حلاوت تلاوت کلامت شیرین بدار.

الهی اگر ستارالعیوب نبودی ، ما از رسوایی چه می کردیم.

الهی همه گویند خدا کو؟ ؛ می گویم به آن ها جز خدا کو؟

الهی هرکس سَحَر ندارد ، از خود خبر ندارد.

الهی از من آهی و از تو نگاهی.

الهی ما همه بیچاره ایم و تنها تو چاره ای

خاطره ای از رحیم صفوی در مورد مقام معظم رهبری

خاطره ای از رحیم صفوی در مورد مقام معظم رهبری  

یک روز که در منزل مقام معظم رهبری در خدمت ایشان بودم بحث ما قدری به طول انجامید و نزدیک مغرب شد. پس از اقامه نماز در محضر ایشان، معظم له رو به من کردند و فرمودند: آقا رحیم! شام را مهمان ما باشید. بنده در عین حال که این را توفیقی می دانستم، خدمتشان عرض کردم: اسباب زحمت می شود. مقام معظم رهبری فرمودند: نه! بمانید هر چه هست با هم می خوریم. وقتی سفره را پهن کردند و شام را آوردند، دیدم غذای ایشان و خانواده شان چیزی جز املت ساده نیست. من نیز بر آن سفره مهمان بودم و مقداری از همان غذای ساده را خوردم

آثار اخروی اعتکاف

آثار اخروی اعتکاف : 

آمرزش گناهان : (توبه) "وَ مَن اعتَکِف ایماناً وَ احتِساباً   غَفَرَ لَهُ ما تَقّدَمَ مِن ذَنبِهِ" اعتکاف از روی ایمان و یقین،   باعث مغفرت معتکف می شود.

نزدیکی به خدا: در حدیث معراج، خداوند از پیامبر خود   سؤال    می کند "آیا از آثار گرسنگی و سکوت و خلوت   مطلع هستی؟" سپس جواب می دهد که، "یکی از   آثار آن، تقرب بنده به سوی من (خدا) است."گرسنگی،    سجده ، سکوت از غیر کلام خدا و خلوت، همگی در اعتکاف    جمع هستند و با این اعمال به خدای سبحان تقرب می  جویند.

جلب محبت خدا: یکی از آثار برجسته اعتکاف، حب خداوند  تبارک تعالی است "وَ الذّینَ امَنُوا اَشَّدُ حُبّاً لِلّه؛ (بقره :165)  آنان که ایمان آورده اند شدیداً دوست دار خدا هستند."

ادامه مطلب ...

گفتگو با جناب آقای نیسی در مورد مراسم اعتکاف

گفتگو با جناب آقای نیسی در مورد مراسم اعتکاف  

برگزاری مراسم پر فیض اعتکاف نقش مهمی در جذب جوانان به معارف اسلامی دارد .

برگزاری مراسم پر فیض اعتکاف را نقش مهمی در جذب جوانان به معارف اسلامی دانست و اظهار داشت: حضور جوانان و نوجوانان، به ویژه دانشجویان در این مراسم هم سطح معنوی و روحانی آن‌ها را افزایش داده و هم سبب دوری از شهوات و لذت‌های دنیوی و در نتیجه آشنایی با معارف اسلامی می شود.  

جناب آقای نیسی با اشاره به برگزاری مراسم پرفیض اعتکاف، در اهواز، اظهار داشت:  این مراسم هرساله در مساجد اهواز برگزار می‌شود و خوشبختانه تعداد زیادی از جوانان و نوجوانان غیور اهوازی در این مراسم شرکت می‌کنند...

   

 

ادامه مطلب ...

ناگهان آقا با لباس رزم در صحنه تلویزیون ظاهر شدند ...

ناگهان آقا با لباس رزم در صحنه تلویزیون ظاهر شدند ...

درست در ایامی که هر روز خبرهای ناامید کننده ای از جبهه های جنگ بگوش میرسید و تمامی مواضع رزمندگان اسلام که در طی هشت سال دفاع مقدس جانانه و با ریختن خون هزاران جوان پاک و برومند  و هزاران هزار خرابی و غارت و ... بدست آمده بود یکی پس از دیگری سقوط میکرد از فاو و جزایرمجنون گرفته تا شلمچه و ...  

و کشور در بحران عجیبی  گرفتار شده بود . هیچکس نمیدانست چه خواهد شد

و ثمره خون شهیدان مظلوممان و شعارهای حماسی و پیامبرگونه امام مظلوم امت مبنی بر جنگ جنگ تا پیروزی  و از طرفی خسارتهای بیکرانی که نه از نظر مادی و نه از نظر معنوی میتوان بر آنها قیمتی نهاد بالاخره چه خواهد شد . همه در شوک عجیبی فرو رفته بودند که  بزرگ مرد بسیجی و پدر معنوی استان خوزستان حضرت آیت الله موسوی جزایری نماینده امام و امام جمعه محبوب اهواز با برتن نمودن لباس مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که مزین به عمامه مشکی و زیبای رسول اللهی ایشان بود ناگهان در صحنه تلویزیون حاضر شد. 

مطلب ارسالی از برادر غلامرضا نجفی  

ادامه مطلب ...

تلاش یک روحانی برای نجات دختر جوان

تلاش یک روحانی برای نجات دختر جوان مجروح شدن حجت الاسلام فروزش توسط اراذل و اوباش در تهران

با مشاهده این صحنه برای نجات دادن دختر به سمت اراذل و اوباش مهاجم یورش بردیم، اما با مقاومت این مهاجمان روبرو شده و درگیر شدیم. در هنگام درگیری، یکی از آنها که شیشه نوشابه‌ای در دست داشت، این شیشه را با زدن به بدنه موتور شکست و سپس با آن چندین ضربه به چشم راست من وارد کرد
امام جماعت دانشگاه علوم پزشکی تهران به دلیل اقدام برای نجات یک دختر جوان از چنگال اراذل و اوباش در خیابان شریعتی تهران، در آستانه نابینایی از یک چشم قرار گرفت.
مطلب ارسالی از برادر کاظم دشت بزرگی

ادامه مطلب ...

آن پیرمرد با هزاران صلوات بهشتی شد ...

آن پیرمرد با هزاران صلوات بهشتی شد ...
آن پیرمرد با هزاران صلوات بهشتی شد ... - خوزنیوز - khouznews.irاز همه مان مسن تر بنظر می رسید . یعنی بیش از همه مون سن داشت . ما هم سربه سرش میگذاشتیم و به او می گفتیم ( پیرمرد ).
ابتدا دقت نمی کردم ولی بزودی متوجه شدم تا بهش میگیم پیرمرد آرام صلوات می فرسته !

منم که خیلی از همه کوچکتر بودم و معمولا همه را  اذیت میکردم .  تند تند می گفتم پیرمرد پیرمرد پیرمرد ... او هم مکرر صلوات می فرستاد منم بیشتر اذیتش میکردم و گاهی بهش می گفتم صدتا پیرمرد و باید صد بار صلوات بفرستی !

مطلب ارسالی از برادر غلامرضا نجفی

ادامه مطلب ...

لیلة الرغائب چگونه شبی است؟

در شب لیله الرغائیب ، شب آرزوها اگز دلت پر کشید پیش باری تعالی

التماس دعا برای سلامتی و فرج مولایمان صاحب الزمان(عج)  

 

لیلة الرغائب چگونه شبی است؟

پیامبراکرم(صلی الله علیه وآله)فرمود:ماه رجب،ماه استغفار امت من است.پس دراین ماه بسیارطلب آمرزش کنید که خداآمرزنده ومهربان است.

 

اولین شب جمعه ماه رجب را لیلة الرغائب نامند. در این شب ملائک بر زمین نزول می کنند. برای این شب عملی از رسول خدا(صلی الله علیه و آله) ذکر شده است که فضیلت بسیاری دارد و بدین قرار است:...

  

ادامه مطلب ...

رهبر انقلاب به روایت سید حسن نصرالله

رهبر انقلاب به روایت سید حسن نصرالله
سید حسن نصرالله تصریح کرد: ما در برابر شخصیتی بسیار بزرگ و استثنایی هستیم و معتقدیم که بسیاری از مردم در امت اسلامی شناختی از امام خامنه‌ای ندارند و می‌دانیم که وی چقدر در امت اسلامی مظلوم واقع شده است.
دبیرکل حزب الله لبنان اظهار کرد: بعد از آشنا شدن کامل با شخصیت جهادی، فکری و سیاسی امام خامنه‌ای، می‌توانم بگویم که ما امام بزرگی در رهبری، اجتهاد و سیاست و تقوا داریم که از دیدگاهی کامل و راهبردی برخوردار است

 مطلب ارسالی از برادر کاظم دشت بزرگی

ادامه مطلب ...

نامه دختر یک شهید به پدرش

نامه دختر یک شهید به پدرش  

نامه دختر شهید "محمد ناصری" به پدر شهیدش تنها یک نامه نیست، بلکه درد دل دختری است که دوری از پدر و شرایط جامعه باعث شده است این گونه دردناک با پدر خود سخن بگوید.

متن نامه زهرا ناصری به پدرش:

«بابا جان باز سلام؛ ای پدر جان منم زهرایت؛ دختر کوچک تو ؛ ای امید من و ای شادی تنهای من ؛ به خدا این صدمین نامه بود؛ از چه رویی تو جوابم ندهی. 

 

فایل صوتی نامه دختر شهید ناصری را در ادامه دانلود کنید.

ادامه مطلب ...

بیانات مقام معظم رهبری در بیست و دومین سالگرد امام خمینی(ره)

بیانات مقام معظم رهبری در بیست و دومین سالگرد امام خمینی(ره) 

 بسم‌اللَّه‌الرّحمن‌الرّحیم‌
الحمد للَّه ربّ العالمین و الصّلاة و السّلام على سیّدنا و نبیّنا ابى‌القاسم المصطفى محمّد و على اله الاطیبین الأطهرین المنتجبین سیّما بقیّةاللَّه فى الأرضین‌.
سلام و رحمت خدا بر روح مطهر امام بزرگوار و شهداى انقلاب اسلامى. امروز بار دیگر ملت ایران سالگرد امام بزرگوارمان را با این تجدید یاد و خاطره، در جهت مکتب امام و راه امام پى میگیرند. هر سال روز چهاردهم خرداد فرصتى است براى مطرح شدن بخشى و بُعدى از ابعاد زندگى مطهر امام و خط مبارک و روشن آن بزرگوار. امسال این روز با روز اول ماه مبارک رجب هم همراه است. ماه رجب، ماه رحمت و برکت الهى است. از پیغمبر مکرم اسلام نقل شده است که فرمود: «اللّهمّ بارک لنا فى رجب و شعبان».(1) این ماه و ماه شعبان، گذرگاه مؤمنان به سوى ماه ضیافت الهى - ماه مبارک رمضان - است.

ادامه مطلب ...

دوره تابستانه سال ۹۰

 دوره تابستانه سال ۹۰ 

 قابل توجه کلیه دانش آموزان مقاطع راهنمایی و متوسطه  

واحد فرهنگی پایگاه امام خمینی (ره) مسجد ابوالفضل(ع) برگزار می نماید

 کلاس های :  

قرآن؛نهج البلاغه؛اخلاق؛سیره ائمه؛اصول عقاید؛ فوتبال؛تنیس روی میز؛شنا؛اردوی درون استانی  

؛اردوی مشهد مقدس ... 

 زمان ثبت نام:ازتاریخ۱۳/۳/۹۰تا ۲۴/۳/۹۰بعدازنماز عشا 

مکان ثبت نام:مسجدابوالفضل(ع) خ کیان نبش کوچه سام

ادامه مطلب ...

15 خرداد چگونه 15خردادشد؟

 

 خاستگاه و نتایج قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ 15 خرداد

هرچند برخی نظریه پردازان چپ کوشیدند قیام 15 خرداد راحرکتی یکسو نگرانه ازسوی مذهبیون برشمارند و انگیزه حرکت نیروهای مذهبی را دربه خاطر افتادن موقعیت مالکان و مصالح روحانیت قلمداد نمایند ؛ ولی واقعیت این بود که رهبرقیام ، یعنی حضرت امام خمینی (ره ) خود را رهبریک قشر خاص اجتماعی نمی دانست.....

 

  

ادامه مطلب ...

انتخاب آیت الله خامنه ای به رهبری

انتخاب آیت الله خامنه ای به رهبری  

در خرداد 1368 هـ .ش امام امت به علت خونریزی گوارشی در بیمارستان بستری و تحت عمل جراحی قرار گرفت.

صدا و سیما هر شب گزارشی مفصل از معالجه حضرت امام پخش می‌کرد. در همه مساجد مراسم دعا و نیایش بر پا بود تا اینکه در عصر روز سیزدهم در حالی که تنها چند ساعت قبلش خبر گزارش پیاده‌روی روزانه امام (ره) پخش شد...

یت الله سید علی خامنه‌ای در سال 1318 هـ.ش در مشهد مقدس در یک خانواده مذهبی دیده به جهان گشود.خاندان خامنه‌ای از سادات اصیل حسینی و از نسل پاک امام سجاد (ع) هستند. ایشان دوران کودکی خویش را در همان دیار و در دامان خانواده‌ای اهل علم و زهد و تقوی سپری کرد، و به مراحل بالائی از علم و فضل نائل گردید.

ادامه مطلب ...

روایت مقام معظم رهبری از یک انتخاب

روایت مقام معظم رهبری از یک انتخاب

وصیت نامه رهبر معظم انقلاب

 خدا می داند که در آن لحضات در دل من چه می گذشت  

رفتم آن‌جا ایستادم و گفتم آقایان! صبر کنید، اجازه بدهید. اینها هم ضبط شده، موجود است. هم تصویرش هست، هم صدایش هست. شروع کردم به استدلال کردن که مرا براى این مقام انتخاب نکنید. گفتم نکنید؛ هر چه اصرار کردم، قبول نکردند.

 
ادامه مطلب ...

ویژه نامه میلاد با سعادت امام محمد باقر علیه السلام

ویژه نامه میلاد با سعادت امام محمد باقر علیه السلام

ویژه نامه وفات حضرت امام خمینی (ره)

 ویژه نامه وفات حضرت امام خمینی (ره)

*امام خمینى از ولادت تا رحلت

*امـام خمینـى در سنگـر مبـارزه و قیــام

*قیام 15 خرداد 

*تبعیـد امـام خمینـى از تـرکیه به عراق 

*امـام خمینـى و استمـرار مبـارزه ( 1350 ـ 1356 )
*اوجگیرى انقلاب اسلامى در سال 1356 و قیام *مـردم 

*هجرت امام خمینى از عراق به پاریس 

*بازگشت امام خمینى به ایرانپس از 14 سال تبعیـد 

*رحلت امام خمینى وصال یار، فراق یاران
*انتظار فرج از نیمه خرداد کشم . سالها مى گذرد حادثه ها مى آید.

بیانات در دانشگاه افسرى امام حسین(ع)

 بیانات مقام معظم رهبری در دانشگاه افسرى امام حسین(ع) 

بسم‌اللَّه الرّحمن الرّحیم‌
صمیمانه تبریک عرض میکنیم به شما جوانان عزیز موفقیتهائى را که در این عنفوان جوانى به دست آورده‌اید - هم به فارغ‌التحصیلان این دانشگاه پرافتخار، و هم به جوانانى که امروز سردوشى گرفتند و رسماً در آموزشهاى پاسدارى شرکت خواهند کرد - و توفیق شما را از خداوند متعال خواستاریم.
مراسم امروز، هم زیبا بود، هم باشکوه بود، هم پرمغز و پرمعنا بود. از پاسداران عزیز، آزمودگان میدانهاى دشوارِ جهاد فى‌سبیل‌اللَّه، همین انتظار هم هست. امیدوارم روزبه‌روز توفیقات شما از سوى پروردگار بیشتر باشد.

ادامه مطلب ...

برادر عزیزمان جناب آقای عبدالامیر نیسی

    وفای به عهد
 

دوره تابستانه 1378 برادرعزیزمان جناب آقای عبدالامیر نیسی مسئول واحد فرهنگی مسجد حضرت ابوالفضل(ع) بود. ایشان از همان ابتدای دوره جهت تشویق نیروها برای حضور در دوره به شرکت کنندگان قول اردوی مشهد را داده بود.
برحسب امر آن سال وضع مالی پایگاه اصلا خوب نبود وبچه ها نتونسته بودند منابع مالی کافی رو جذب کنند.برادر بزرگوارمان آقای نیک فرجام جانشین فرمانده وقت پایگاه به واحد فرهنگی پیام داده بود که امسال برگزاری اردوی مشهد مقدور نیست اما آقای نیسی بخاطر قولی که
 داده بود مصمم بود که اردو برگزار شود.

ادامه مطلب ...

برادر بسیجی عزیز جناب آقای سالم غابشی

با بچه های مسجد 

اسمش سالم است  و یا کامل تر بگم سالم غابشی.

اون یکی از بهترین نیروهای جذب شده به مسجد طی این چندساله،واقعاَ فعال است. پشتکاری که سالم در انجام کارها داره واقعا عالیه و من کمتر دیدم.با اون قیافه و لهجه ای که داره  بین بچه ها واقعا مشخص تره. بدون حاشیه و فقط فکر خدمت و تلاش است.
بگذارید از ابتدای جذبش به مسجد حضرت ابوالفضل(علیه السلام) و بسیج شروع کنم.... 

 

ادامه مطلب ...

بـرای عـدّه ای نــه !! ولی بـرای مـن ، چــه خـوب شـد کـه آمــدیـ

برای عده ای نه!!  

ولی برای من؛ چه خوب شد که آمدید

  

می گفـت شبی بـه خـانـه بـر میگـردد  

 

بــا سبــزتـریــن نـشــانـه بــر میگــردد 

   

می گـفـت ! ولـی دلـم گـواهـی میــداد  

 

یــک روز بـــه روی شــانــه بــر میگـردد 

  

 

 

ادامه مطلب ...

مادران بهشتی

 مادران بهشتی 
 سلام دوستان عزیز دیروز در اداره بودم که مادر شهیدی وارد اتاق شد که  پیگیر یک کار اداری بود. و آنقدر این طرف و آن طرف رفته بود خیلی خسته شده بود . بعد از اینکه از او پذیرایی کردم. مشکلش را پرسیدم . بنده خدا پیگیر سنوات و سابقه شوهرش بود که در سال ۱۳۶۲ به رحمت ایزدی پیوسته بود. بعد از مقداری که صحبت کرد . ازفشارهای که به خانواده شهدا وارده می شود. و عدم رسیدگی به آنها می گفت. بنده خدا در حالی که صحبت می کرد اشکهایش سرا زیر شد.  خیلی ناراحت شدم که چرا در بعضی از ادارات فقط به بعضی از خانواده شهدا می رسند . و بعضی های که کسی را ندارند . و نمی توانند پیگیری کنند . به آنها رسیدگی نمی شود.  خلاصه من هم با توجه به وظیفه نسبت به خانواده شهدا پیگیر کار بنده خدا شدم که الحمدالله به نتیجه رسید . بنده خدا مادر شهید با خوشحالی که داشت از این کار ؛خیلی برا یم دعا کرد .خودم خیلی خوشحال شدم که باعث خوشحالی مادر شهیدی شدم... الحمدالله  
*با توجه به این موضوع بر آن شدم که مطلبی در مورد مادران شهدا بنویسیم که کمی بیشتر قدر آنها را بدانیم انشالله...  
ادامه مطلب ...

دیدار نمایندگان مجلس با مقام معظم رهبری

دیدار رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی     با مقام معظم رهبری

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، صبح امروز در دیدار رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، با تشریح سناریوی سلطه گران برای «تضعیف اقتصاد ایران، ایجاد اختلاف میان مسؤولان و کمرنگ کردن اعتقادات و احساسات اسلامی» بر ضرورت هم افزایی و مدارای متقابل مجلس و دولت و فصل الخطاب بودن قانون تأکید کردند 

رهبر انقلاب اسلامی با تشکر صمیمانه از مواضع صریح، قاطع و افتخارآمیز مجلس در قبال زیاده خواهی امریکا و سلطه گران، فهم دقیق و روشن ملت بزرگوار ایران را درباره جناح بندیهای جهانی و اهداف نظام سلطه، از تفضلات الهی دانستند و خاطرنشان کردند: هدف اصلی تبلیغات همه جانبه نظام استبداد بین الملل، غبارآلود کردن فضا و مانع تراشی در روند آگاهی و بصیرت ملتهاست اما ملت ایران هر روز بر فهم و بصیرت خود افزوده است.

ادامه مطلب ...

علی بن مهزیار اهوازی

حرم مطهر علی بن مهزیار اهوازی

توجه به حرم شریف امام زادگان و بزرگان از قدیم الایام جزو افتخارات ایرانیان بوده و هست. احترامی که به واسطه ی آن ارادت خود را به معصومین علیهم السلام نشان داده و اوج عبودیت خود را با تکریم دوستان خدا به تصویر می کشند.
علی بن مهزیار اهوازی از جمله بزرگانیست که با توجه به اسناد بسیار موجود تشرفشان به محضر امام عصر (عج) به اثبات رسیده و حرم این بزرگوار سالهاست که مأمن عاشقان مهدی (عج) می باشد. حرمی که صفای عجیبش دل هر زایری را گرفتار خود می کند. 

پنج شنبه گذشته رفتیم تا دلمان را به صفای حرم علی بن مهزیار جلا دهیم که دیدیم...

ادامه مطلب ...

باب الفاطمه

مطلب از حسین قدیانی 
(ام البنین ) مادر آقا ابوالفضل (ع)
اول بگذار گریه هایم را بکنم، بعد از “ام البنین” بنویسم. تمام صورتم شده نقطه چین. یادش به خیر! وقتی مادرم “سفره ام البنین” می انداخت. اول بار که از مادر، نان و خرما گرفتم و پرسیدم؛ “ام البنین کیست؟”، گفت: “مادر عباس”. آری! تو مادر عباس هستی. تو به عباس یاد داده بودی که به حسین، برادر نگوید. بگوید مولا. می شناسم تو را با صدای گریه هایت. می شناسم تو را با ۴ شهید به نامهای حسین و حسین و حسین و حسین. می شناسم تو را که به عباس می گفتی؛ غلام حسین. می شناسم تو را که به حسین می گفتی؛ “پدر عباس هم علی است، اما من کنیز مادر تو هستم. حسین جان! از عباس نخواه که برادر صدایت کند. عباس غلام توست… زینب جان! از عباس نخواه که تو را خواهر صدا کند. عباس غلام توست… علی جان! من ۴ پسرم را غلام بچه های فاطمه بار آورده ام”. مادرم ام البنین! شیعه، کنیز ادب توست سرتاسر. ما آب می نوشیم، می گوییم “سلام بر حسین”. وقتی تشنه لبیم، می گوییم “سلام بر عباس”… اما وقتی می خواهیم به “فاطمه” سلام کنیم، اول زیارتنامه تو را می خوانیم. فاطمه، مدینه است و باب این شهر، تویی، که “بقیع” با قبر تو شروع می شود… و “فاطمیه” با تو تمام می شود. تاسوعا...
ادامه مطلب ...

شهری در آسمان

شهری در آسمان  

متن حاضر بخشهایی از متن برنامه تلویزیونی « شهری در آسمان »، ساخته شهید جاوید، سید مرتضی آوینی است؛ که به روزهای اشغال خرّمشهر، نگاهی از جنسی دیگر دارد؛ نگاهی آسمانی...

خرمشهر شقایقی خون رنگ است که داغ جنگ بر سینه دارد... داغ شهادت. ویرانه‌های شهر را قفسی درهم شکسته بدان که راه به آزادی پرندگان روح گشوده است تا بال در فضای شهر آسمانی خرمشهر باز کنند. زندگی زیباست، اما شهادت از آن زیباتر است. سلامت تن زیباست، اما پرنده‌ی عشق، تن را قفسی می‌بیند که در باغ نهاده باشند.

ادامه مطلب ...

نماز جماعت

نماز جماعت  

گاه که توفیقی حاصل شود و موفق به دیدار یکی از علما بشویم و یا در پی اینکه چگونه برای تقرب به خداوند بلند مرتبه اقدام کنیم به مطالعه می پردازیم می بینیم که یکی از مهترین راهکارهایی  که برای شروع به ما می دهند تشویق به انجام نماز اول وقت و مدوامت بر آن است تا ملکه ذهنمان شود  پس از آن دستورات دیگر را صادر می کنند چرا که نماز ستون است و در سایه ستون است که خیمه ای افراشته میشود و سایر  مسائل را در بر میگیرد.

این مقاله حاصل گفتگویی است با آیت‌الله محمدعلی جاودان برای راهنمایی جوانان عزیز که قصد خودسازی و شناخت را دارند.

ادامه مطلب ...

آن روز که رفتیم ...

  آزاد سازی خرمشهر

آن روز که رفتیم ...

... و این سان دوباره برگشتیم و تحقق یافت آنچه عهد و پیمان بستیم .     

 اشک از دیدگان همه جاری است، غم درچهره‌ها موج می‌زند، دیگر مردم مجبور بودند شهر را ترک کنند، کودکان بهانه پدر را می‌گیرند و مادران قرآن به دست به دنبال بدرقه فرزندان غیورشان شهر را ترک می‌کنند.

ماندن جایز نیست و این تنها باری است که مجبور به عقب نشینی بودیم و آن هم به خاطر این که ناموسمان به خطر نیافتد.

ادامه مطلب ...