مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان
مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان

مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان

ایام فاطمیه

ایام فاطمیه  

سلام

چند روزی که ایام فاطمیه شروع شده،ایامی که همه ی شیعیان عزادارند،عزادار از دست دادن یه مادر مهربون.یه مادری که مهربونیتش اندازه نداره،آخه اون دختر پیامبر مهربونیهاست.اون کسی که رسول خدا در موردش فرمود فاطمه پاره ی تن منه.اون مادر ارباب حسینه،مادر حسن،مادر زینب اسوه ی زنان عالم،باید هم مهربون باشه.اون کسیه که علاوه بر سادات ،همه ی شیعیان اونو مادرشون میدونن.... 

ادامه مطلب ...

به یاد فکه -خاطرات اردوی فکه

اردوی فکه  

قبل از اینکه وارد این سرزمین مقدس شویم یه چیزایی شنیده بودیم . تا این که رفتیم و رملستان تشنه را دیدیم

گویی خود این سرزمین نمی خواست کسی با کفش وارد آن شود

همه ناخودآگاه کفش ها را از پا در می آوردند

 

هر قطعه ی این خاک مقدس یادگار عضوی از عزیزان گمنام و مظلوم گردان کمیل و حنظله بود

همانهایی که با لب تشنه چند روز در گودال های گرم فکه ماندند و علی اکبر وار به دیدار حق شتافتند

از گام گذاشتن در این سرزمین بدنمان می لرزید

گویی هنوز صدای ناله ی شهدایی که پا بر سینه یا سرشان می نهادیم به گوش می رسید

گویی ندا می دادند اگر پا بر سر و سینه مان می گذارید ،بگذارید اما مراقب باشید پا بر خونمان نگذارید

ادامه مطلب ...

فکه‌ مثل‌ هیچ‌ جا نیست‌

فکه‌ مثل‌ هیچ‌ جا نیست‌! نه‌ شلمچه‌، نه‌ ماووت‌، نه‌ سومار، نه‌ مهران‌، نه‌ طلائیه‌، نه‌...
فکه‌ فقط‌ فکه‌ است‌! با قتلگاه‌ و کانال هایش‌، با تپه‌ ماهور و دشت هایش‌.
فکه‌ قربانگه‌ اسماعیل‌هاست‌ به‌ درگاه‌ خدای‌ مکه‌.
فکه‌ را سینه‌ای‌ است‌ به‌ وسعت‌ میدان های‌ مین‌ِ گسترده‌ بر خاک‌.
فکه‌ را دلی‌ است‌ به‌ پهنای‌ سیم های‌ خاردار خفته‌ در دشت‌.

ادامه مطلب ...

به یاد اردوی فکه و شهید آوینی

آنان که از خون گلوی خود سیراب شدند.  

http://www.iranvij.ir/upload/images/mkmtpc37uyu2f3ibpvg.jpg

روزها بود دلم هوای نوشتن کرده بود ... شاید این جمله خیلی کلیشه ای باشد، اما حقیقتا جرات قلم به دست گرفتن و نوشتن از آشوبی که در دلم بود را نداشتم ....

دیشب دوستی  می گفت: چرا فلان روز زنگ زدم سنگین و بی حال جواب دادی ... مانده بودم چه بگویم ! بهانه ای سر هم کردم!

که این روزها خودم نیستم. هر گوشه خلوتی پیدا می کنم اشکم سرازیر می شود.

 

ادامه مطلب ...

تصاویر اردوی مناطق جنگی - فکه

 سالگرد شهادت سید شهیدان اهل قلم در فکه محل شهادت این شهید بزرگوار

تصاویر اردوی مناطق جنگی ـ منطقه عملیاتی فکه -محل شهادت سید شهیدان اهل قلم شهید مرتضی آوینی اردوی ویژه مقطع دبیرستان پایگاه امام خمینی (ره) مسجد حضرت ابوالفضل علیه السلام مورخ ۱۹/۱/۹۰

ادامه مطلب ...

خاطرات فکه

به یاد فکه

بعد از وداع با دهلاویه به بستان رسیدیم و پس ازآن به سمت فکه راه افتادیم    

فکه، میعادگاه زمینیان آسمانی شُهرت. نسیم گرمی می‌ورزید نسیمی که مویه کنان بوی کربلا را می‌آورد. در فکه فقط سکوت بود که حرف می‌زد،سکوت غریبی که نمی‌گذاشت اشک‌هایم پشت چشم‌هایم آرام بگیرد. سکوتی گویا تر از تکلم فریاد که از چهار سو در گوشم صفیر می‌کشید. آنجا حجله‌ای بیابانی دیدم که مزار شهید گمنامی را نشان می‌داد شهید گمنامی که هیچوقت برای من گمنام نبوده است. او را خوب می‌شناسم شُهرتشان اسلامی است و اسم کوچکشان ایران، فرزند روح‌الله. آنها را در شهر خودمان دیده بودم و اینجا در فکه روی همین رمل‌ها. دستم را در شبکه‌های حجله‌اش گره زدم. به او گفتم ...

ادامه مطلب ...

گل چمران در دهلاویه شکفت

 گل چمران در دهلاویه شکفت

کمتر کسی فکرش را می‌کرد که یک روستای کوچک به اسم دهلاویه که قبل از جنگ کمتر کسی نامش را شنیده بود، این همه زائر پیدا کند و مردم از خاکش برای خود یادگاری بردارند. دهلاویه در شمال غربی سوسنگرد، در کنار جاده بستان است. حکایت این روستای کوچک شنیدنی است. 

 

دهلاویه برای همیشه آزاد شد، اما برای این آزادی‌اش تاوان بزرگی را پس داد؛ تاوانی به قیمت خون پاک‌ترین فرزندان این سرزمین؛ تاوانی به بزرگی خون چمران و دوست سرگردش احمد مقدم. چمران و دیگر یارانش همان‌جا از قید زمان و مکان رها شدند و به یاران شهیدشان پیوستند و دهلاویه را زیارتگاه کردند کسی فکرش را نمی‌کرد این روستای کوچک روزی این همه زائر داشته باشد.

ادامه مطلب ...

تصاویر اردوی مناطق جنگی - دهلاویه

  تصاویر اردوی مناطق جنگی ـ منطقه عملیاتی دهلاویه -محل شهادت دکتر مصطفی چمران  

اردوی ویژه مقطع دبیرستان پایگاه امام خمینی (ره) مسجد حضرت ابوالفضل علیه السلام مورخ ۱۹/۱/۹۰

 

 ادامه تصاویر را در ادامه مطلب ببنید.

ادامه مطلب ...

قسمت هایی از وصیت نامه ی شهید سپهبد صیاد شیرازی

قسمت هایی از وصیت نامه ی شهید سپهبد صیاد شیرازی 

خداوندا! این تو هستی که قلبم را مالامال از عشق به راهت، اسلامت، نظامت و ولایت قرار دادی؛ خدایا! تو خود می دانی که همواره آماده بوده ام آن چه را که تو خود به من دادی در راه عشقی که به راهت دارم نثار کنم. اگر جز این نبودم آن هم خواست تو بود. پروردگارا رفتن در دست توست، من نمی دانم چه موقع خواهم رفت ولی می دانم که از تو باید بخواهم مرا در رکاب امام زمانم قرار دهی و آن قدر با دشمنان قسم خورده دینت بجنگم تا به فیض شهادت برسم. خداوندا ولی امرت حضرت آیت الله خامنه ای را تا ظهور حضرت مهدی(عج)، زنده، پاینده و موفق بدار.  

آمین یا رب العالمین – من الله التوفیق علی صیاد شیرازی، 19 دی ماه 1371 – 15 رجب 1413

ادامه مطلب ...

خاطرات شهید از زبان همسر و فرزندان شهید

خاطرات شهید از زبان همسر و فرزندان شهید  
همسر شهید:

شهادت آرزوی همسرم بود، همه وجود او صرف خدمت به انقلاب و کشور شد و با وجود ساعت های متمادی کار شبانه روزی هرگز از کار زیاد خم به ابرو نیاورد.

شهید صیادشیرازی فردی بسیار صبور بود و دعایش همیشه این بود که خداوند به او شهادتش را در راهش را نصیب کند و ما خانوادگی در امامزاده صالح آرزوی شهادت کردیم.

او عاشق ولایت بود و به بسیجی ها عشق می ورزید. چرا که خودش را هم یک بسیجی می دانست.

ادامه مطلب ...

روایت شهید صیاد شیرازی از عملیات فتح‌المبین

روایت شهید صیاد شیرازی از عملیات فتح‌المبین
 
تصویر بزرگ شهید سپهید امیر علی صیاد شیرازی که در سال های دفاع مقدس فرماندهی نیروی زمینی ارتش را به‎عهده داشت،‌ پیرامون عملیات فتح المبین خاطراتی را بیان کرده بودند که به لحاظ ارزش تاریخی آن در سالگرد این سردار بزرگ اسلام آن را منتشر می کنیم:

ادامه مطلب ...

دلم برای صیادم تنگ شده!

  دلم برای صیادم تنگ شده!

دو راه داری: یا می توانی مثل همه ای باشی که می ریزند و می پاشند و دغدغه نان ندارند. در این صورت می توانی به خودت بگویی حالا که من فرمانده ام و همه گوش به فرمان من هستند، اصلاً گمنامی یعنی چی؟ یا این که می توانی خودت را بیندازی وسط میدان، تن به بلا بسپاری، غم دیگران را گوشه دلت قاب کنی و بدون گلایه از مشکلات، عزم کنی با آنها بجنگی.

داستان «علی صیاد شیرازی»، می دانی که از نوع اول نیست. علی، متولد 1323، در کبود گنبد(درگز)، جانشین ستاد کل نیروهای مسلح، کاری کرد که من و تو بعد از سال ها باور کنیم که «درِ باغ شهادت باز، باز است».*

ادامه مطلب ...

زندگی نامه شهید امیر سپهبد علی صیادشیرازی

زندگی نامه شهید امیر سپهبد علی صیادشیرازی 

سینه ستبر تاریخ مالامال از خاطرات حیات و ممات مردان مردی است که روحشان فراتر از زمان و عرصه فراخ زمین تنگ‏تر از قلب سرشار از عشقشان بوده است. عشق به یگانه هستی‏بخش که اشتیاق لقائش آرام از جسم و جان آن‏ها گرفته و سر سودایی‏شان را همواره بر آستان داشته‏ است. 

شهادت هنر مردان خداست

امیر کم‏نظیر ارتش اسلام سپهبد علی صیادشیرازی یکی از این پر و بال‏سوختگان وصال نور است که لباس زیبای شهادت زیبنده قامتش و کمترین مزد اخلاص، فداکاری و ایثار و پروانگی اوست. سردار سرافراز جبهه توحید و بسیجی آشنای جبهه‏های افتخار و شرف و نور، این سربردار هم بیدار و جهادگر عرصه‏های پیکار و شیر بیشه شجاعت و ایثار و عاشق بی‏قرار و اسوه اخلاص و استقامت با صدق و صفا، پس از عمری جهاد خالصانه و جانبازی در خطوط مقدم دفاع از اسلام و ولایت ، با پیکر خونین و چهره رنگین و مخضوب به دیار معشوق شتافت و شهید شاهد جوار قربضرت حق گردید و اجر و پاداش آن همه اخلاص و ایثار را در همین دنیای فانی نیز گرفت.

ادامه مطلب ...

سالگرد شهید صیاد شیرازی

 شهید صیاد شیرازی

خداوندا! این تو هستی که قلبم را مالامال از عشق به راهت، اسلامت، نظامت و ولایت قرار دادی؛
خدایا! تو خود می دانی که همواره آماده بوده ام آن چه را که تو خود به من دادی در راه عشقی که به راهت دارم نثار کنم. اگر جز این نبودم آن هم خواست تو بود.پروردگارا رفتن در دست توست، من نمی دانم چه موقع خواهم رفت ولی می دانم که از تو باید بخواهم مرا در رکاب امام زمانم قرار دهی و آن قدر با دشمنان قسم خورده دینت بجنگم تا به فیض شهادت برسم.  

 

21فروردین سالگرد شهادت سپهبد بسیجی، شهید صیاد شیرازی را با ذکر صلوات به روح مطهر این شهید بزرگوار گرامی میداریم. 

  

امور شهدای واحد فرهنگی پایگاه امام خمینی (ره)

مختصری درباره ولادت حضرت زینب سلام الله علیها

تولد زینب(س) و گریه پیامبر بر مصایب آن

حضرت زینب کبرى (س) روز پنجم جمادى الاول سال 5 یا 6 هجرت در مدینه چشم به جهان گشود. خبر تولد نوزاد عزیز، به گوش رسول خدا (ص) رسید. رسول خدا (ص) براى دیدار او به منزل دخترش ‍ حضرت فاطمه زهرا (س) آمد و به دختر خود فاطمه (س) فرمود:

((دخترم ، فاطمه جان ، نوزادت را برایم بیاور تا او را ببینم )). فاطمه (س) نوزاد کوچکش را به سینه فشرد، بر گونه هاى دوست داشتنى او بوسه زد، و آن گاه به پدر بزرگوارش داد....

ادامه مطلب ...

روز پرستار


اگر خورشید ایمان گرمابخش دل پرستار باشد، اگر عاطفه پرستار از سرچشمه عاطفه زینبی جاری شود، اگر جویبار رحمت و ایثار پرستار به چشمه تقوای الهی متصل باشد، پرستاری، بالی است برای پرواز در آسمان رضایت خدا.

روز پرستار، روز جاری عاطفه ها، روز درخشیدن ایمان در قلب های مهربان، روز افتخار انسان به انسانیّت گرامی باد.

روز میلاد بانوی بزرگ اسلام، پرستار تمام نیکی ها، پرستار تن رنجور ولایت، پرستار ارزش های مقدس عاشورا، زینب کبری(س) بر همه پرستاران و پیروانش مبارک باد.

میلاد زینب کبری(س)


میلاد حضرت زینب کبری(س) الگوی حیا و عفت و فداکاری مبارک باد.
 

آمد آن‏ بانو که ‏فخر هر زن ‏است
هر دلى با ذکر نامش گلشن‏ است
روح تاریک همه سر گشتگان
در شعاع نور عشقش روشن‏است
اى اهل عالم! در دیار شور و شادى
زد خیمه روز پنجم ماه جمادى
دیوان خلقت را خدا زیب و فرى داد 
      ساقى کوثر را ز کوثر کوثرى داد

خاطراتی از حضور رهبر در مراسم تشییع شهید آوینی

خاطراتی از حضور رهبر در مراسم تشییع شهید آوینی  

http://netiran.info/uploads_user/1000/575/13892.jpg

اوایل سال ۶۶ پس از شهادت تعدادی از همکارانمان با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دیدار داشتیم. ایشان در این دیدار خصوصی حدود یک ساعت درباره‌ی برنامه‌ی روایت فتح صحبت کردند و بیش از هر چیز روی متن برنامه‌ها تأکید فرمودند. بعد از ما پرسیدند: «نویسنده‌ی این برنامه کیست؟» شهید «مرتضی آوینی» کنار من نشسته بود. از قبل به ما سپرده بود درباره‌ی او صحبت نکنیم. ما سعی کردیم از پاسخ به پرسش آقا طفره رویم اما آقا سؤال را با تأکید بیشتر تکرار کردند. ما ناچار شدیم بگوییم «سیدمرتضی». آقا فرمودند: «این متون شاهکار ادبی است و من آن‌قدر هنگام شنیدن و دیدن برنامه لذت می‌برم که قابل وصف نیست».

همایون‌فر

/ دوست شهید / راز خون/ ص ۶۶
ادامه مطلب ...

نامه ای به بهشت

نامه ای به بهشت
از طرف شهید آوینی برسد به شهید ( رضا مرادی نسب )
بسم الله الرحمن الرحیم
رضا جان ، ای مهر رخشان خاطرات من ! هرگز تو را از یاد نمی برم ، تو را و آن حفره زیبای گلوله را که دری از بهشت بر گونه راستت گشوده بود و آن شب را که شب آخر تو بود و من نمی دانستم ، در کانالهای دژ اول کنار سنگر بی سیم زیر آن رگبار آتش کنار آن کاتیوشای آتش گرفته گیج که دیگر دوست و دشمن را از هم تشخیص نمی داد .

می پنداشتم که کره زمین به آسمان دیگری کوچ کرده است . آسمان همان آسمان بود و زمین همین زمین ، اما من نه این من بودم که اکنون از سرمای شهر و از عمق دره های یخ بسته قلبهای مرده به تو پناه آورده ام .

مطلب ارسالی از برادر کاظم دشت بزرگی

ادامه مطلب ...

بیعت نامه «شهید آوینی» با «مقام معظم رهبری»

بیعت نامه «شهید آوینی» با «مقام معظم رهبری»

شهید آوینی در خطاب به مقام معظم رهبری: بسیارند کسانی که می دانند شمشیر زدن در رکاب شما برای پیروزی حق از همان ارجی در پیشگاه خدا برخوردار است که شمشیر زدن در رکاب حضرت حجت (س) و نه تنها آماده که مشتاق بذل جان هستند. سر ما و فرمان شما. به گزارش خبرگزاری فارس، شهید سید مرتضی آوینی در سال 1371 نامه ای را خطاب به مقام معظم رهبری نامه ای را نوشته و ارسال نمودند که حاوی مطالب مهمی پیرامون برخی مشکلات فرهنگی کشور بود. متن کامل این نامه تا امروز منتشر نشده است اما آن چه خواهید خواند مقدمه نامه مذکور است:

متن ارسالی از برادر کاظم دشت بزرگی

ادامه مطلب ...

شهید آوینی در کلام رهبر انقلاب

نباید بگذارید کارهای ایشان زمین بماند...

 شهید آوینی در کلام رهبر انقلاب    

حضرت آیت الله خامنه ای دو هفته پس از شهادت سیدمرتضی آوینی در اردیبهشت سال 72 در دیدار با خانواده این شهید فرمودند: یک مساله این است، آن کاری را که ایشان کرده‌اند و حاضر و آماده است، چگونه از آن بهره‌برداری بشود. یک مساله هم این است که کار ادامه پیدا کند. آن روز که ما از این آقایان خواهش می‌کردیم و من اصرار می‌کردم که این 'روایت فتح' ادامه پیدا کند، درست نمی‌دانستم چگونه ادامه پیدا کند.
رهبر معظم انقلاب درباره فعالیت های شهید 'سیدمرتضی آوینی' فرمودند: کارهایی که ایشان داشتند نباید زمین بماند. این کارها، کارهای باارزشی بود. معلوم می‌شود ظرفیت خیلی بالایی داشتند که این‌قدر کار و این ‌همه را به ‌خوبی انجام می‌دادند. مخصوصا این 'روایت فتح' چیز خیلی مهمی است.
  

ادامه مطلب ...

آوینی در کلام همسرش...

او حقیقت را در امام (ره) جسته بود 

اکثر مردم آقامرتضی را با صدایش در روایت فتح و آن‌هایی که اهل مطالعه و سینما بودند ایشان را با سرمقاله‌های ماهنامه « سوره » می‌شناختند. مردم فکر می‌کردند این صدا جزیی از زندگی‌شان بوده است و چون نمی‌دانستند این صدا متعلق به کیست، او را نزدیکتر به خود و زندگی‌شان حس می‌کردند. همسر ایشان در این باره معتقد است: "شاید قرار و تقدیر بود که این‌گونه باشد. مرتضی میلی برای به دست آوردن شهرت نداشت. چیزی که می‌خواست خالصانه کارکردن بود. همین باعث شد که تاثیر عمیق‌تر و ماندگارتری داشته باشد."

این‌بار به سراغ مریم امینی همسر شهید سیدمرتضی آوینی رفتیم.

ادامه مطلب ...

زندگینامه شهید سید مرتضی آوینی از زبان خودش

زندگینامه شهید سید مرتضی آوینی از زبان خودش   

من بچه شاه عبدالعظیم هستم و درخانه‌ای به دنیا آمده و بزرگ شده‌ام که درهر سوراخش که سر می‌کردی به یک خانواده دیگر نیز برمی‌خوردی.

اینجانب - اکنون چهل و شش سال تمام دارم. درست سی و چهار سال پیش یعنی، درسال 1336 شمسی مطابق با 1956 میلادی در کلاس ششم ابتدائی نظام قدیم مشغول درس خواندن بودم. در آن سال انگلیس و فرانسه به کمک اسرائیل شتافته و به مصر حمله کردند و  بنده هم به عنوان یک پسر بچه 12-13 ساله تحت تأثیر تبلیغات آن روز کشورهای عربی یک روزی روی تخته سیاه نوشتم: خلیج عقبه از آن ملت عرب است. وقتی زنگ کلاس را زدند و همه ما بچه‌ها سر جایمان نشستیم اتفاقاً آقای مدیرمان آمد تا سری هم به کلاس ما بزند. وقتی این جمله را روی تخته سیاه دید پرسید:« این را که نوشته؟» صدا از کسی درنیامد من هم ساکت ، اما با حالتی پریشان سر جایم نشسته بودم. 

مطلب ارسالی از برادر کاظم دشت بزرگی

ادامه مطلب ...

سالگرد شهادت سید شهیدان اهل قلم

سید شهیدان اهل قلم؛ سید مرتضی آوینی
زندگی زیباست، اما شهادت از آن زیباتر است
و گردش خون در رگها شیرین است اما ریختن آن در پای محبوب شیرین تر.
 
 ۲۰فروردین سالگرد شهادت سید شهیدان اهل قلم؛ سید مرتضی آوینی را با ذکر صلوات گرامی میداریم .

دلم تنگ شهیدان است امشب

دلم تنگ شهیدان است امشب که همرنگ شهیدان است امشب

من از خون شهیدان شرم دارم که خلقی رابه خود سرگرم دارم

زمن پرسید فرزند شهیدی که بابای شهیدم را ندیدی

به من میگفت مادر او جوان بود دلیر و جنگجو وپر توان بود

نمیدانم چه سودائی به سر داشت به دوشش کوله باری از سفر داشت

قدم در کوچه باغ عشق میزد به جان خویش داغ عشق می زد

چه عشقی؟ عشق مولایش خمینی که بوسد تربت سبز حسینی

به امیدی که از آن گل کام گیرد بگرید تا دلش آرام گیر

                   جهت شادی ارواح شهداصلوات 

یک سوال ریاضی از امام علی.

http://www.arefan.com/images/stories/imam-ali.jpgیک سوال ریاضی از امام علی. 

شخصی از امام علی(ع) پرسید:عددی را به دست من بده که قابل قسمت بر 2و 3و 4و 5و 6و 7و 8و 9و 10 باشد بی آنکه باقی بیاورد.
امام علی بی درنگ به او فرمود:
" اضرب ایام اسبوعک فی ایام سنتک "
یعنی:" روزهای هفته را بر روزهای یک سال خودت ضرب کن"
سوال کننده هفت را در 360 ضرب کرد.حاصل آن یعنی 2520 بر تمام آن اعداد قابل قسمت بود بی آنکه باقی مانده بیاورد.

منبع: شرح بهایه به نقل از ترجمه کشکول شیخ بهایی

خاطرات تفحص...

خاطرات تفحص...
جنگ تمام شده بود و بسیاری از شهیدان جا مانده بودند...

دلمان پیش آنها بود.باید می رفتیم برمی گرداندیمشان:اما منطقه حساس بود و قرارگاه موافقت نمی  کرد بالاخره یک فرصت ده روزه گرفتیم,گذشته از دوری راه,دور و برمان پر از میدان های گسترده مین بود.چند روزی کارمان جستجو,سوختن زیر آفتاب و دست خالی برگشتن بود...

فرصت ما,روز نیمه شعبان به پایان می رسید.بعضی بچه ها پیشنهاد کردند کار را تعطیل کنیم و روز عید,به خودمان برسیم.اما شهید غلامی گفت:نه تازه امروز,روز کار است,باید عیدی خود را امروز از آقا بگیریم.
مطلب ارسالی از برادر روح الله دشت بزرگ

ادامه مطلب ...

من چفیه رهبری هستم

من چفیه رهبری هستم 

سال‌هاست مرا بر دوش انداخته‌ای. وقت سحر همین شانه توست.

غصه داشتم بعد از جنگ. از غصه نجاتم دادی. «دوش وقت سحر از غصه نجاتم دادند/ و ندر آن ظلمت

شب آب حیاتم دادند».چه بد تا کردند با من، آنها که دل به جیفه دنیا بستند.من جانماز رزمندگان بازی‌دراز بودم.
سفره بسیجی‌های اروند.
محرم چشمان بارانی ستاره‌های هور.
مرهم زخم دست خرازی.
عطر شهید می‌دهم من. انیس و مونس شهدا بوده‌ام من. 

ادامه مطلب ...

مرد هم نامحرم مى شود؟

برادر فاضل جناب آقاى شیخ جواد ابراهیمى براى من نقل کردند که روزى از جناب استاد حسن زاده (مدظله ) خواستم که نصیحت و ارشاد و موعظه اى برایم بیان فرمایند. از جمله فرمودند: سعى کنید با نامحرمان تماس نداشته باشید چه زن باشد و چه مرد!!

تعجب کردم و پرسیدم : آیا مرد هم نامحرم مى شود؟! فرمودند: هر کس که با خدا انس نداشته باشد، نامحرم است !!

منبع: در محضر استاد، ص 83

چرا ائمه، شریک قرآنند؟

چرا ائمه، شریک قرآنند؟ 

لغت «شریک» واژه‏اى عربى است و به قطعه کوتاهى از طنابى مى‏گویند که دو لنگه بار را به هم مرتبط مى‏کند. مقام امامت و حقیقت قرآن دو ثقل ثقیل و وزنه وزین‏اند. امام هم قرآن را به امامت وصل مى‏کند و هم امامت را به قرآن، لذا امام شریک قرآن است.
موساى کلیم به خدا عرض کرد پروردگارا بار سنگینى بر دوش من قرار دادى. من باید با فرعون بجنگم براى اینکه در این کار موفق شوم برادرم هارون را «شریک» کار من قرار بده «وأشرکه فى أمرى»(1).  

متن ارسالی از آقای عبدالامیر نیسی

ادامه مطلب ...

موسیقی از نگاه مقام معظم رهبری

موسیقی از نگاه مقام معظم رهبری   

هر کاری که متکی به اراده ی انسان است باید برای هدفی انجام گیرد.
هرچه هدف متعالی تر باشد ، آن کار یا هنر ارزشمندتر می شود. متأسفانه هدف موسیقی در شرق ، در حد تعالی خود موسیقی نبوده است . اینکه می گویم « شرق » منظورم ایران و کشورهای عربی است. وگرنه از وضعیت موسیقی در هند و چین و سایر ممالک خاور دور ، خبر ندارم.به هرحال تاریخ موسیقی ایران در طول قرون متمادی چه قبل و چه بعد از اسلام راخوانده ام  ، و از سیر و سرنوشت موسیقی عرب به خصوص بعد از اسلام مطلعم.
مطلب ارسالی از برادر روح الله دشت بزرگ

ادامه مطلب ...

وبلاگ مسجد یک ساله شد

بسم الله الرحمن الرحیم

عزیزان خوش آمدید   

                وبلاگ مسجد حضرت ابوالفضل علیه السلام -پایگاه امام خمینی(ره) یک ساله شد  

 

 سلام دوستان

دوازده فروردین ماه سالروز ایجادوبلاگ مسجدحضرت ابوالفضل علیه السلام-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کیان می باشد یک سال از ایجاد این وبلاگ می گذرد .  

در این یک سال تمام کوششمان در این بود که مطالب به روز و آپدیت بزاریم و مناسبتهای مختلف را به موقع داشته باشم.

در این یکسال وبلاگ مسجد با طرح موضوعات مختلف مذهبی ،علمی ،دینی ،مراسمات مسجد و همچنین دفاع مقدس سعی کرد گامهایی هر چند کوچک در این مسیر بردارد

وبلاگ مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام) از دوستانی که در این یکساله با نظرات خوب خود و البته انتقاداتی که همواره ما را به سمت و سویی بهتر بردند تشکر میکند  

وبلاگ مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام) انشاالله سعی خواهد کرد با توکل بر خداوند متعال و نظرات خوب و سازنده شما در سال دوم بهتر از سال قبل عمل کند  

امیدواریم در راهی که پیش گرفتیم توانسته باشیم اول نظر خداوند و بعد هم نظر شما دوستان بزرگوار را جلب کرده باشم و کمی و کاستی های را به خوبی گل رویشان ببخشند  

مجددا از تمامی دوستانی که چه با حضور و نظرات شان و چه با همکاری خود این وبلاگ را یاری دادند تشکر میکند .  

التماس دعا...

یک گره میزنم مهدی بیاید

بررسی و مقایسه تاثیر آب شیرین و آب شور دریا بر رشد چمنیک گره میزنم مهدی بیاید  

چه زیباست صدای دلپذیر بهاری در این فصل از زندگانی!  

درختان زیبا لبخند شکوفه بر لبانشان نشسته است و به قناریان گوش می دهند که می خوانند: " خوش است خلوت اگر یار، یار من باشد". 

 باران ‍، نم نم از دلم و قلبم و احساسم می بارد و مرا بیش تر از قبل دلتنگ می سازد. با هر گره ای که بر چمنزار میزنم آرزو میکنم او بیاید.  

خدایا مهدی بیاید تا همه ی وجودم را به پایش بریزم و برایش آوای خوش عاشقی را بخوانم همرا با نوای شیرین انتظار.  

این روزها همه منتظرند کاش انتظار به سر آید .  

مهدی می آید .میدانم .همین روزها می آید .  

تو چه کردی برایش هان ؟

سنتی با آراستگی ایرانی

سنتی با آراستگی ایرانی  

بسیاری از ما هرسال سعی داریم سیزدهم نوروز را زیباتر و شادتر از سال پیش برگزار کنیم . ولی شاید علیرغم انکار بسیاری از خرافات  در دنیای مدرن، هنوز هم در خفایای ذهن خود این روز را روزی شوم میدانیم که تنها راه گریز از آن، پناه بردن به دل طبیعت است .

ولی در واقع هرگز هیچ کس از تاریخچه این خرافه زنده، سخنی نگفته و استدلال و منطقی برای آن بیان ننموده است . و فلسفه سیزده به در هم همچون بسیاری از قواعد دیگر یک رسم شد که با انتقال به نسل بعد ، دلایل واقعی  آن کمرنگ تر و تزئینات ظاهری برای احیای آن بیشتر شود

ادامه مطلب ...

12فروردین، روز «جمهوری اسلامی»

12فروردین، روز «جمهوری اسلامی» 

۱۲ فروردین یکی از روزهای تاریخی و مهم ایران اسلامی است، در این روز با رای اکثریت قاطع مردم، نظام سیاسی کشور پس از 2500 سال از نظام سلطنتی به نظام جمهوری اسلامی وحکومت مردمی تغییر یافت.

در 12فروردین 1358 ثمره مبارزات ضد سلطنتی و طاغوتی و شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی ملت ایران به بار نشست و نظام جمهوری اسلامی ایران استقرار یافت.

ادامه مطلب ...

یامهدی (عج)

 

خبرت هست که بی روی تو آرامم نیست ...

توصیه مرحوم آیه الله شیخ حسنعلی نخودکی به امام خمینی(ره)

توصیه مرحوم آیه الله شیخ حسنعلی نخودکی به امام خمینی(ره):

بعد از هر نماز واجب 5 عمل انجام بده:

1-خواندن آیه الکرسی تا (و هو العلی العظیم)

2-تسبیحات حضرت زهرا(س)

3-خواندن سوره اخلاص(3بار)

4-صلوات(3بار)

5-قرائت آیه شریفه:(مَن یَتَّقِ اللَّهَ یجَعَل لَّهُ مخَرَجًا(2)

وَ یَرْزُقْهُ مِنْ حَیْثُ لَا یحَتَسِبُ  وَ مَن یَتَوَکلَ‏ْ عَلىَ اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ  إِنَّ اللَّهَ بَالِغُ أَمْرِهِ  قَدْ جَعَلَ اللَّهُ لِکلُ‏ِّ شىَ‏ْءٍ قَدْرًا(3) سوره طلاق (3 بار)

مناجات عاشق

مناجات عاشق   شهید چمران
 

«خدایا، ازآنچه کرده ام اجر نمی خواهم وبخاطر فداکاریهای خود، برتو فخر نمی فروشم. آنچه داشته ام ،تو داده ای وآنچه کرده ام تو میسر نموده ای،

همه استعدادهای من، همه قدرتهای من، همه وجود من، زاده اراده توست. من ازخود چیزی ندارم که ارائه دهم. از خود فداکاری نکرده ام که پاداشی بخواهم.» 

                                                             شهید چمران

                                                                                             

نماز شب

بندﻩی من!  نماز شب بخوان و آن یازده رکعت است.


- خدایا!  خستـﻪام، نمـﻰتوانم نیمه شب یازده رکعت بخوانم!

- بندﻩی من!  دو رکعت نماز شفع و یک رکعت نماز وتر را بخوان.- خدایا!  خستـﻪام، برام مشکله نیمه شب بیدار شوم!

- بندﻩی من!  قبل از خواب این سه رکعت را بخوان.- خدایا!  سه رکعت زیاد است!
- بندﻩی من!  فقط یک رکعت نماز وتر را بخوان.
- خدایا!  امروز خیلی خستـﻪ شدﻩام، آیا راهی دیگر ندارد؟

- بندﻩی من!  قبل از خواب وضو بگیر و رو به آسمان کن و بگو یا الله.

ادامه مطلب ...

بیانات در جمع مردم و کارکنان صنعت نفت عسلویه‌

بیانات در جمع مردم و کارکنان صنعت نفت عسلویه‌

بسم‌اللَّه‌الرّحمن‌الرّحیم‌
خیلى خوشحالم که بحمداللَّه بازدید امروز ما از این منطقه‌ى حساس و باارزش در کشور، منتهى شد به این جلسه‌اى که با شما برادران عزیز، خواهران عزیز، کارکنان این مجموعه‌ى صنعتى و فنىِ مهم و بخشى از مردم ساکن در این منطقه دارم؛ که با این دیدار، بازدید ما پایان میپذیرد. از دیدار شما برادران و خواهران عزیز، من خیلى خوشوقتم
ادامه مطلب ...

ماجرای عجیب تسبیح حضرت ابوالفضل در دست زن بینوا

ماجرای عجیب تسبیح حضرت ابوالفضل در دست زن بینوا
محمد مهاجری در وبلاگ خود در مطلبی با عنوان "حضرت ابوالفضل، مرحوم آیت الله کشمیری، مرحوم حجت الاسلام والمسلمین مروی" نوشته است:
همه کسانی که پای منبرهای مرحوم حضرت حجت الاسلام والمسلمین شیخ هادی مروی بوده اند، علاوه بر تسلط فوق العاده اش به تاریخ اسلام، معرفت و سوز و عشق او به اهلبیت را در سخنانش به یاد دارند. 


بی مناسبت نیست در روز تاسوعا - که آن را متعلق به حضرت ابوالفضل می دانیم - مطلبی را که یک بار در منبر و یک بار نیز به صورت خصوصی از مرحوم آقای مروی شنیده ام بازگو کنم. ممکن است در نقل این گفته، در واگویی برخی جملات، عین عبارات مرحوم آقای مروی را بخاطر نیاورم، اما کلیات مطلب منطبق بر گفته های اوست.
او از قول مرحوم آیت الله سیدعبدالکریم کشمیری - از عرفای معاصر که ارادتی ویژه به وی داشت - چنین نقل کرد: 

 مطلب ارسالی از برادر روح الله دشت بزرگ

ادامه مطلب ...

حسین قدیانی

  حسین قدیانی: ترکیب آب و روضه عطش قشنگ بود 

بر روی پل های معلق قدم گذاشتم در حالی که نیزارهای خشک اطراف از جدایی ها شکایت می کردند. جدایی از بسیجیانی که در میانشان قنوت دلدادگی می گرفتند. گذشتم تا رسیدم به اروندی که آرام بود و من که حکایت وحشی بودنش را از حاجی بخشی ها شنیده بودم نمی توانستم در ذهنم سختی عبور غواص های بسیجی از عرض رود را تصویر کنم.  

چهار زانو روی گِل های رُس ساحل نشستم. به خودم که آمدم دیدم در نزدیک ترین فاصله ممکن به کربلای اباعبدالله الحسین قرار دارم و آب به آرامی برای اشک هایم در پس زمینه روضه مشک سمفونی عطش می نوازد

ادامه مطلب ...

شعر معروف از حضرت امام خمینی (ره)

شعر معروف ازحضرت امام خمینی (ره) وجواب آیت الله خامنه‌ای (حفظ الله تعالی)به شعر ایشان »
 

من به خال لبت ای دوست گرفتار شدم
چشم بیمار تو را دیدم و بیمار شدم
فارغ از خود شدم و کوس أناالحق بزدم
همچو منصور خریدار سردار شدم
غم دلدار فکنده است بجانم شرری
که بجان آمدم و شهره بازار شدم
در میخانه گشائید برویم شب و روز
که من از مسجد و از مدرسه بیزار شدم
جامه زهد و ریا کندم و بر تن کردم
خرقه پیر خراباتی و هشیار شدم
واعظ شهر که از پند خود آزارم داد
از دم رند می آلوده مددکار شدم
بگذارید که از بتکده یادی بکنم
من که با دست بت میکده بیدار شدم
روح الله الموسوی الخمینی
و این هم جواب آیت الله خامنه ای(حفظ الله تعالی) به این شعر:
مطلب ارسالی از برادر روح الله دشت بزرگ

ادامه مطلب ...

دعای فرج؛ مهمترین دعای آیت‌الله بجهت (ره)

دعای فرج؛ مهمترین دعای آیت‌الله بجهت (ره) 

 

به نقل از وبلاگ شخصی مرتضی آقا تهرانی، حضرت آیت‌الله محمد تقی بهجت (اعلی الله مقامه الشریف) سر درس می‌فرمودند: شخصی درمسجد کوفه حاجتی داشت و برای این حاجتش خیلی عجز و ناله به درگاه خداوند متعال می‌کرد. یک مرتبه متوجه شده بود آقای بزرگواری جلوتر ایستاده‌اند که گویا حضرت بودند، حضرت بهشون می‌فرمایند: اگر تو برای فرج و ظهور دعا کنی تا بیایم؛ هم مشکل تو حل می‌شود، هم مشکلات دیگران حل می‌شود، دعا کن تا ظهور حاصل شود. آیت‌الله بهجت (رضوان‌الله‌تعالی‌علیه) می‌فرمودند: دعای فرج بخوانید، ظهور آقا را طلب کنید. ایشان اصل دعا را می‌گذاشتند برای فرج و ظهور امام زمان (عجّل الله تعالی فرجه الشّریف) که گشایش اسلام و اهل اسلام است. انشاءالله درس بشود برای همه‌ ما که در رأس هر دعایی که می‌خواهیم بکنیم دعا برای ظهور امام‌زمان (ارواحنافداه) و آماده شدن برای همراهی در رکاب حضرت را طلب کنیم.

بازدید رهبر انقلاب از طرحهای توسعه میدان گازی پارس جنوبی

بازدید رهبر انقلاب از طرحهای توسعه میدان گازی پارس جنوبی در عسلویه

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، در اولین هفته کاری سال نو، امروز از طرحهای تولید و توسعه صنایع «نفت، گاز و پتروشیمی» در منطقه پارس جنوبی در عسلویه بازدید کردند.
میدان گازی پارس جنوبی، 47 درصد ذخائر گاز ایران را که حدود 8 درصد کل ذخایر گاز جهان می شود، در خود جای داده است.
ادامه مطلب ...

شهدای گمنام

بسم رب الشهدا والصدیقین

دوستان! 

همه شهداء مظلومند 

 و در بین شهداء؛  

شهدای گمنام جایگاه ویژه ای دارند.  

شهداء علی الخصوص  

شهدای گمنام را فراموش نکنید.  

                                                    

 امور شهدای واحد فرهنگی پایگاه امام خمینی (ره)

راهی برای عبور از معبر تنگ شهادت

راهی برای عبور از معبر تنگ شهادت  

راهی برای عبور از معبر تنگ شهادت

شهادت آرزویی است که خیلی ها به آن دست پیدا کرده اند ، خیلی ها قبل از ما با شهادت رفتند و جان عاریت را قطعه قطعه ، به آستان حق تعالی تقدیم کردند .

حالا که دروازه ی شهادت بسته شده ، باید دنبال راهی بود برای عبور از معبر تنگ شهادت و این راه را همچون همه ی راه های زندگی مان ، ائمه علیهم السلام نشان داده اند  

حضرت علی علیه السّلام فرمودند:

هر که در تلاش برای خودسازی، در جهت طاعتِ خداوند و دوری از نافرمانیِ او باشد، نزد خداوند سبحان در جایگاه نیکان و شهیدان است./ غررالحکم و دُرر الکلم/1

حضرت علی علیه السّلام فرمودند:

 هر یک از شما بر بسترش از دنیا برود، در حالی که معرفت به حق پروردگارش و پیامبرش و اهل بیتِ او داشته باشد، چنین کسی شهید است و عهده دار اجر او، خداوند است./ نهج البلاغه

ادامه مطلب ...

فتنه در کلام امام زمان(عج)

فتنه در کلام امام زمان(عج) 

بخشی از نامه‎های امام زمان(عج) به شیخ مفید(ره)
در برابر فتنه‌هایی که پیش می‌آید و البته عده‌ای در این آزمایش و برخورد با فتنه‌ها هلاک می‌شوند، مقاومت کنید و البته همه اینها از نشانه‌های حرکت و قیام ما هست. اوامر و نواهی ما را متروک نگذارید و بدانید که علی‌رغم کراهت و ناخشنودی کفار و مشرکان، خداوند نور خود را تمام خواهد کرد. تقیه را از دست ندهید... من ولی خدا هستم، سعادت پویندگان راه حق را تضمین می‌کنم. 

 مطلب ارسالی از برادر روح الله دشت بزرگ

ادامه مطلب ...

«من به این نتیجه رسیده ام که شهادت دست خودمان است»

«من به این نتیجه رسیده ام که شهادت دست خودمان است»

 

اواخر دی ماه 1361 به همراه همسر و فرزند چهار ماهه خود به سوسنگرد رفت و مهمان شهید «علی هاشمی» شد، در حالی که با همه وجود به فرزند خردسال خود عشق می ورزید، به یکی از یاران خود که در اطلاعات و عملیات همراه و همدمش بود، این جملات را بیان کرد...  
مطلب زیر به قلم نصرت الله محمودزاده و به مناسبت نهم بهمن ماه سالروز شهادت این اعجوبه سال های حماسه و دفاع تنظیم شده که در اختیار مخاطبین عزیز قرار می گیرد:

شهادت از دیدگاه شهید باقری
ادامه مطلب ...

نظر مقام معظم رهبری درباره استفاده از آنتن های ماهواره ای

 نظر مقام معظم رهبری درباره استفاده از آنتن های ماهواره ای
آیا خرید و نگهدارى و استفاده از دستگاه گیرنده برنامه‏هاى تلویزیونى از ماهواره جایز است؟
اگر آنتن ماهواره‏اى علاوه بر دریافت کانالهاى جمهورى اسلامى، اخبار و بعضى از برنامه‏هاى مفید کشورهاى عربى و خلیج فارس و همه کانالهاى غربى و فاسد را دریافت کند چه حکمى دارد؟
استفاده از آنتن ماهواره‏اى براى آگاهى از برنامه‏هاى علمى یا قرآنى و مانند آن که از طریق ماهواره توسط دولتهاى غربى یا کشورهاى مجاور خلیج فارس و غیر آنها پخش مى‏ش وند چه حکمى دارد؟
جواب مقام معظم رهبری در ادامه.... 

 مطلب ارسالی از برادر روح الله دشت بزرگ

ادامه مطلب ...