مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان
مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان

مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان

خبر خبرگزاری رسا در مورد یادواره شهدای مسجد ابوالفضل (ع)

امام جمعه مسجدسلیمان:
یاد شهدا در بحبوحه زندگی روزمره فراموش نشود خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مسجد سلیمان در پنجمین یادواره شهدای مسجد ابوالفضل(ع) اهواز ایثاگری های شهدا‏ جانبازان و رزمندگان دوران دفاع مقدس را ارج نهاد.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام محمد صادق امینی، امام جمعه مسجد سلیمان، در مراسم پنجمین یادواره شهدای مسجد ابوالفضل(ع) اهواز با تاکید بر الگوگیری بانوان از حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار داشت: حضرت فاطمه(س) در همسرداری و تربیت فرزندان نمونه و بی همتا بود، از این رو زنان و دختران ما باید با پیروی از این بانوی بزرگ اسلام ، راه و مسیر ایشان را ادامه دهند.

ادامه مطلب ...

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان در گفتگو با حیات

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان در گفتگو با حیات:
پنجمین یادواره شهدای مسجد ابوالفضل (ع) اهواز برگزار می شود

تهران – حیات

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خوزستان گفت: پنجمین یادواره شهدای مسجد حضرت ابوالفضل علیه السلام کوی انقلاب شهرستان اهواز فردا پنجشنبه، 23 اردیبهشت برگزار می شود.
علی رشیدی در گفتگو با خبرنگار حیات با اشاره به این مطلب، افزود: در این مراسم که با حضور مردم و مسوولان برگزار می شود حاج صادق آهنگران مداح اهل بیت به مدیحه سرایی می پردازد.
وی در ادامه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین عموم جامعه را مهمترین هدف برگزاری یادواره های شهید دانست و گفت: در پایان این یادواره از خانواده های شهید تجلیل و قدر دانی خواهد شد.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خوزستان در پایان تصریح کرد: به مناسبت سالروز شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه سلامه الله علیها مراسم زیارت عاشورا و سوگواری با حضور مردم و مسولان استانی در گلزار شهدای شهرستان اهواز برگزارمی شود.

متن خبرگزاری شبستان در باره پنجمین یادواره امام و شهدا مسجد

امام جمعه مسجدسلیمان: قدرت طلبی و جاه طلبی از ریشه های فساد هستند
 

 

  

به گزارش خبرگزاری شبستان از اهواز، حجت الاسلام محمد صاق امینی، امام جمعه مسجد سلیمان، شب گذشته(2۳ اردیبهشت) در مراسم پنجمین یادواره امام و شهدای مسجد ابوالفضل(ع) منطقه کیان ضمن تشریح وقایع فتنه سال گذشته، گفت: گرایش به دنیا طلبی انسان را در تنگناهای بداخلاقی و مطامع دنیا سوق می دهد و از این رو در جریان فتنه برخی افراد به دنبال جمع آوری ثروت و ایجاد فساد در جامعه بوده اند.

ادامه مطلب ...

یادواره شهدا

بسم رب الشهداء والصدیقین

مدتها سخت انتظار کشیدیم تا روز موعود فرا رسید و با تمام سختیهای انتظار آن روز هم فرا رسید " یادواره امام (ره) و شهدای مسجد ابالفضل(ع) " فضای حاکم بر یادواره هم مثل خود شهدا از مظلومیت خاصی برخوردار است جوانهائی که در این محفل برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدا آمده بودند اگر چه دوران جنگ را از نزدیک ندیده بودند اما از همین حال و هوای یادواره هم می توانستند عمق مظلومیت شهدا را درک کنند . این را می شد از چهره تک تکشان بخوانی ، همان برق نگاه زیبای شهدا را با همان صفا و صمیمیت . گویا از همان تبارند و از همان سلاله ... همان جوانهای دوران جنگ که توی دود و اسپند از زیر قرآن رد می شدند و اشک مادر و دعای پدر بدرقه راهشان بود آنها که با خونشان به جنگ تیر و ترکش رفتند و همه محاسبات و ترفندهای دشمنان اسلام را بر هم زدند .

همانها که اهل کوفه نبودند تا کلام رهبرشان بر زمین بماند و غیرت و دلاوریشان را بر رخ دنیا کشیدند و روی امام و مرشدشان را در مقابل دوست و دشمن جهانی سفید کردند و چون گلهای پرپر شده بر می گشتند و دوباره همان مادران و پدران با اسپند و عود و قرآن به استقبال آنها می رفتند

ادامه مطلب ...

یادواره شهدا

بنام خدا

کجارفت تاثیر سوز دعا         کجایند مردان بی ادعا

یادواره امام (ره) و شهدای پایگاه امام (ره)

 

مسجدابالفضل(ع)

 

۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۹ ساعت ۸:۳۰ شب

 

سخنران :حجه الاسلام والمسلمین شیخ صادق امینی

امام جمعه محترم مسجدسلیمان

 

مداح : حاج محمدصادق آهنگران

 

خاطره گو : سردار دانش پژوه

 

منتظر حضور سبزتان هستیم

 

مکان: اهوازکوی انقلاب خ کیان نبش خ سام

 

برای شادی روح مطهر شهدا صلوات

تقدیم به بازماندگان جنگ هشت ساله

بنام خدای عشق و پاکی

 

دیروز      و       امروز ....

 

تقدیم به بازماندگان جنگ هشت ساله

 

ادامه مطلب ...

شلمچه - خاطره ای از عادل صفی زاده - برادر شهید فاضل صفی زاده

خاطره ای از عادل صفی زاده - برادر شهید فاضل صفی زاده  

 

خوشا به سعادتشون که چقدر با عزت رفتند . . . 

اللهم الرزقنی شهادته فی سبیلک . . . انشاالله 

 

غروبی الوداع کردیم و رفتیم 

دل از یاران جدا کردیم و رفتیم

ادامه مطلب ...

مراسم زیارت عاشورای حسینی

مراسم زیارت عاشورای حسینی  

 

روز سه شنبه مورخ ۱۴/۲/۸۹

  

مکان :منزل برادر علی حیدری

 

آدرس : کوچه رامین بین زینب وسروش پلاک ------

( ویژه نامه استاد شهید مرتضی مطهری)

 سلوک مطهر  

 

( ویژه نامه استاد شهید مرتضی مطهری) -

سالگرد شهادت شهید ابراهیم عرب

سالگرد شهادت شهید بزرگوار ابراهیم عرب را گرامی میدارم . به همین مناسبت مراسم دعای کمیل و محفل قرآن و دعای توسل این هفته به یاد این شهید بزرگوار برگزار می گردد.  

شهیدابراهیم عرب  

 فرزند: عباسقلی  

تاریخ تولد :۱۸/۵/۱۳۴۳ 

تاریخ شهادت: ۱۰/۲/۱۳۶۱

مراسم شامگاه

 به اطلاع کلیه بسیجیان پایگاه امام خمینی (ره) میرساند . مراسم شامگاه بمناسبت ایام فاطمیه برگزار می گردد .  

زمان :روز شنبه مورخ ۱۱/۲/۱۳۸۹  بعد از نماز مغرب و عشاء

مکان: سجدگاه مسجد حضرت ابوالفضل (ع)  

به مناسبت سالروز شهادت شهید خلبان علی اکبر شیرودی

صاحبنظران جنگ های هوایی شهید شیرودی را « نامدارترین خلبان جهان» نامیده اند . وی هنگام هجوم به دشمن با هلیکوپتر به صورت مایل شیرجه می رفت و دشمن را زیر رگبار گلوله می گرفت و مثل جت جنگنده فانتوم مانور می داد.

ادامه مطلب ...

بازخوانی پیام امام خمینی در مورد واقعه طبس

اما حضرت امام خمینی (ره) نیز پس 

تصویر بزرگ

 از تهاجم نظامی آمریکا  در طبس با  

نگاه تیزبین خود، پیام بسیار مهمی  

به ملت ایران صادر کردند

ادامه مطلب ...

شکست نظامی امریکا در صحرای طبس

پنجم اردیبهشت ماه، سالروز شکست تلخ و ذلت بار توطئه آمریکایی و رسوایی عالمگیر سران کاخ سفید.  

بسم الله الرّحمن الرّحیم

«اَلَمْ تَرَ کَیفَ فَعلَ رَبّکَ بِاَصحابِ الْفیل، اَلم یَجعلْ کَیدهُمْ فی تَضلیلٍ و أرْسَلَ عَلیهمْ طیراً اَبابیلَ، تَرمیهمْ بِحجارةٍ مِنْ سِجیلٍ فَجعلهُمْ کَعصْفٍ مَأْکولٍ.»(1)

آیا ندیدی که پروردگارت با صاحبان فیل چه کرد؟ آیا کید و تدبیری که برای خرابی کعبه اندیشیدند خراب نکرد؟ و بر هلاک آنها مرغان ابابیل را فرستاد تا آن سپاه را به سنگ های سجیل (دوزخی) سنگباران کردند و تنشان را چون برگ های خرد شده گردانید

ادامه مطلب ...

حدیث سینه های گلگون

یاران مردانه رفتند؛ اما هنوز تکبیر وفاداری‌شان از مناره‌های غیرت این دیار به گوش می‌رسد. یاران عاشقانه رفتند؛ اما هنوز لاله‌های سرخ دشت‌های این خاک به یمن آنان به پا ایستاده‌اند.

یاران غریبانه رفتند؛ اما هنوز بوی عطر جانمازشان شعر سپید یاس را می‌سراید. یاران رفتند و هنوز نام و یادشان زینت‌بخش کوچه‌های شهر است.

... و، من و تو،!

در این ساحل باشکوه و امن آنان ایستاده‌ایم و در این حضور عطرآگین و آسمانی‌شان در آرامشیم و از سرخی آنان دشت‌های‌مان سرخ و لاله‌گون است.

آنان مردان همیشه جاویدان این دیار دلیرانند. آنان آینه‌های تمام‌نمای راه عزت و شرف من و تواند. ... نگاه کن! نور از پیشانی‌های به خاک افتاده آنان می‌طرواد. برخیز! دست در دست هم دهیم و در امتداد مهر بمانیم!

آغاز عملیات کربلای10 - ۴ اردیبهشت

آغاز عملیات کربلای10 در منطقه ماووت در استان سلیمانیه عراق (1366ش)

 عملیات کربلای10 با رمز مبارک یا صاحب‌الزمان(عج) در منطقه‌ای به وسعت 350 کیلومتر مربع از چهارم اردیبهشت1366 به مدت10 روز با هدف تصرف و تأمین ارتفاعات مسلط بر شهر ماووت عراق در استان سلیمانیه، پاسخ به شرارت‌های دشمن در خلیج‌فارس و عکس‌العمل در برابر بمباران شیمیایی مناطق غرب به ویژه کردنشین، در سه مرحله صورت گرفت. نتایج عملیات کربلای10 عبارت بودند از: تلفات نیروی انسانی دشمن: اسیر210 نفر، کشته و زخمی2500 تا3000 نفر، انهدام ده‌ها دستگاه تانک و نفربر و چندین تیپ و گردان دشمن و نیز تصرف250 کیلومتر مربع از خاک دشمن. این عملیات در حمایت از مردم مظلوم کردستان عراق که تحت شدیدترین فشارهای رژیم بعث عراق قرار داشتند و در پی شهید و مجروح شدن هزاران تن از آنها در اثر بمباران‌های پیاپی شیمیایی رژیم بعث، به انجام رسید.

عجب نقش هایی داریم ما به ظاهر زنده ها ! - دلنوشته ها , درس و راه

سال ها می آیند و می روند . . .

و ما همچنان چون نقش های به ظاهر زنده روزمان را به شب میرسانیم . . .

و شما نظاره گرید . . . و به ظاهر مرده . . . عجب نقش هایی داریم ما به ظاهر زنده ها !